پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۶۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۷۳۶۴ مورد

یكشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١١:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 615 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: صدا و سیما در ترویج سبک زندگی سالم و برنامه های بهداشت و سلامت، نقش موثری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما در محل دانشگاه بجنورد، به اهمیت حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: 25 درصد از برنامه های سلامت مربوط به وزارت بهداشت و 75 درصد دیگر آن مرتبط با سایر سازمان ها است.
وی ادامه داد: فعالیت بسیاری از سازمان ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت است.
دکتر هاشمی به شیوع بیماری های غیر واگیر در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز سبک زندگی بسیاری از خانواده ها تغییر کرده است.
وی در این زمینه نقش صدا و سیما در کنترل سبک زندگی جامعه را مهم و اثر گذار خواند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فیلم ها نقش مهمی در تعیین نوع سبک زندگی دارند و بر مردم اثرگذار هستند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه مصرف روغن، نمک، سیگار، قلیان، غذاهای ناسالم و غیره سبک زندگی سالم را تغییر داده است، اظهار کرد: رسانه ملی نقش موثری در این زمینه بر عهده دارد.
وی وظیفه هنرمندان را نیز مهم خواند و ادامه داد: هنرمندان به عنوان الگو نقش مهمی در تغییر سبک زندگی ناسالم ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی تاکنون پا به پای وزارت بهداشت در تبلیغ برنامه های مربوط به حوزه بهداشت و درمان همراه بوده است، خواستار ادامه پر رنگ تر این همکاری شد.
این مسئول به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: 30 اثر برگزیده این جشنواره در بخش های مختلف سیما، صدا، خبر، پژوهش، فضای مجازی و شعر و موسیقی مرتبط با حوزه سلامت نشان دهنده همت هنرمندان کشور و درک اهمیت فعالیت در این حوزه است.
دکتر هاشمی ضمن تبریک به هنرمندان برگزیده این جشنواره از تمام هنرمندان فعال در رسانه ملی خواست تا با جدیت تمام به موضوع سلامت مردم بپردازند.
برپایه این گزارش در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما، مستند سفیر سلامت که به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تهیه شده است، با دریافت دیپلم افتخار حائز رتبه برتر شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.